Tuesday, June 10, 2014

Chapter 216: kenapa aku tumpul weh?



kalau aku tulis ni maksudnya aku dah mula boring dengan kehidupan. Jadi aku perlu tempat untuk meluah, lalu aku luah didalam tulisan sendiri.

lagipun, aku tengah countdown tak mahu tidur nak pergi makan NM ni weh. Tahu tak hari ini ada lawatan sambil berukhuwah ke Amman? haruslah aku memiliki tidur dan rehat yang mencukupi. Nak tengok wayang bagai. Aku tak mahu pisang berbuah dua kali, cukup aku tertidur waktu tengok Godzilla, kenapa harus aku ulang untuk X-men?

aku sudah merepek. kann?


.....

Diri rasa kurang produktif semenjak dapat keputusan peperiksaan hari itu. Rasa malas-malas sahaja, matlamat hidup tumpul, pergerakan mengensot. Banyak masa aku sia-siakan.

Syukur aku ada ambil kelas bahasa inggeris. Sambil belajar, sambil beramal. Duit yuran yang akuu bayar katanya akan disalurkan untuk kerja charity. Aku harus asah bahasa inggeris aku, macam mana nak public speaking kalau english reabur bagai, Hidup kena ada class. Faham?

Kembali kepada matlamat hidup, aku pernah bercita-cita aku mahu jadi orang serbaguna selain sebagai doktor gigi biasa. Aku mula iri hati dengan kawan-kawan lain, entah rasanya kenapa aku tengok dorang cepat pick up.

Haha random kan. eh tapi seriuslah, aku rasa aku ni lambat pickup. Aku rasa maklumat dan pengetahuan dalam kepala aku sedikit dan berterabur. Pengetahuan awam aku tumpul, lama tak update buat rasa segan nak sembang dengan orang. Orang lain sembang kencang, seronok dengar. Aku hampir ragu-ragu dengan pengetahuan aku, buat suka diam dan perhati.

Kelemahan aku malas nak improve diri ini satu malacelaka juga. Argh.
.....

Aku tak faham lah dengan engkau. Engkau dah kenapa? Engkau macam acuh tak acuh sahaja layan aku.

Aku hampir putus asa. Tunggu dan lihat.

Allah Yustoor.




1 comment:

Anonymous said...

To N, i am sorry. I am never honest with you. All these times, I pretend like i hate you but the truth is, I never did. I make you hate me even. You said you dont but i knew u do. I am sorry. I am never honest. I knew you dont even notice me. Even when im in front of u, u are avoiding me. I do want to tell you lots of things. But i nwver found the courage. And i hope ull never find me. Thanks for helping me all the times. I am grateful. At least, there were several times when you help me to make me remember it as a good memories.