Saturday, September 29, 2012

Chapter 204: Korupsi jiwa.


Assalamualaikum WBT,

Afiq tumpang komputer sekejap nak menulis blog. Kerajinan menjelma secara tiba-tiba pulak pagi-pagi buta ini.

Semua orang sudah tumbang, tinggal aku dan ulya dua orang sahaja. Kami sedang berusaha menyediakan juadah untuk lakonan hari raya aidiladha sempena permintaan pihak tv9 yang sekarang tengah  buat shooting di Jordan.

Atas dasar menyambut baik permintaan rancangan tv safiyyah, kami berpakat untuk masa sendiri bagi pelakon-pelakon yang akan hadir esok. Takda lah pelakon sangat pun. just buat majlis makan-makan sambil pakai baju raya dan menghidupkan suasana raya tu sahaja.

...........

Malam tadi aku telah hadirkan diri ke program Back To Campus junior. Pada mulanya kawan aku yang patut menjadi panelis utama, tapi dia terpaksa tarik diri atas alasan ada program. Aku pun dengan rasa tidak layaknya mengambil alih tugas tersebut. Sebenarnya aku yang ada tawarkan diri untuk bagi BTC sebab entahlah, aku rasa aku teringin nak sumbangkan sesuatu untuk adik-adik junior, walaupun aku bukan seorang scorer.

Sejujurnya, aku minat tengok batch junior ni. baik syabab mahupun akhawat.

Tak faham kenapa.
..........

Aku dapat rasakan bahawa jiwa aku dilanda oleh penyakit hati yang kronik.

Perasaan negatif yang bukan-bukan mula memenuhi ruang jiwa ini yang membuatkan aku sesak menghirup udara keikhlasan.

Aku hilang fokus dalam kehidupan. Aku terlalu mengharapkan pada pujian, sampai sukar menerima kritikan. JIwa aku kurang senang bila lihat ada orang yang lebih senang.

Busuknya hati aku ini.

Jika hati aku busuk, nabi kata, maka busuklah seluruh anggota jasad ku keseluruhannya.

Sedang berusaha mencari jalan penyelesaiannya.

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk jauhkan diri sebentar daripada kelekaan hidup bersama si manusia.
Silapnya terjatuh pada diri aku sendiri yang terlalu mengikutkan perasaan dan nafsu yang merosakkan.

Aku tengah tunggu masa je menangis puas-puas atas dosa-dosa yang telah aku lakukan.

Semoga dipermudahkan.

Sekian.

No comments: