Monday, January 2, 2012

Chapter 191: Alhamdulillah.

Assalamualaikum,

alhamdulillah.

semalam aku tidur awal setelah pulang dari zam zam. orang kata kembali ke pangkal jalan.

sedar lah sikit asal usul tu dari mana kan. tak sedap pulak duduk lelama rumah orang. seminggu tu pun dah exceed.

aku terbangun awal sebab tidur awal kan. Dikejut kan dengan panggilan dari Malaysia oleh mama.

manakan tidak aku cuba call sebelum tu, tapi mama mamai. penat barangkali. jahat betul aku call mak masa tengah mamai.

............

jarang aku call dengan penuh excited. aku request dekat mak untuk call beliau balik sebab aku guna weinak cheaper than mama call dari sana.

banyak cerita dengar.

masa call mula-mula. adik bongsu angkat. aku ingatkan adik lagi sorang. aku siap sound lagi.

" ha? kau tak balik asrama lagi ke? "

" ni nawfal lah "

omg. dah besar adik aku. suara dah pecah macam adik aku lagi sorang. lawak betul aku gelak dalam hati.

mama cakap rumah sunyi sebab adik-adik nak masuk asrama. aku call pun pada mulanya nak sedapkan hati mama sebab kasihan bila baca status mama dekat facebook. biasalah. mak ayah mana tak sunyi kalau anak semua tiada dekat rumah.

cerita yang paling seronok ialah mama cakap insyaAllah abang aku akan bertunang bulan 2 ni. aku excited sangat sebab akhirnya. alhamdulillah. lepas tu mama tanya bila aku cuti lagi tahun ini, ingatkan nak buat nikah tahun ni juga.

either bulan 6 atau bulan 9. nanti bagitau mama sebab nak tengok kesesuaian tarikh.

wah, excited lagi aku. abang sendiri yang nak kahwin macam diri sendiri yang nak kahwin. bukan apa, aku tengok abang aku dengan buah hati dia tu. dah scocok dah. benda baik tak elok dilambat2kan.

Alhamdulillah. family aku terbuka hati untuk tak melecehkan diri dengan benda-benda remeh untuk tangguh perkara baik2 macam ni.

lagi satu, aku tak sabar nak jadi pakcik sebenarnya. lama kot takde budak kecik dalam rumah. -_-"

Moga-moga Allah permudahkan urusan kami sekeluarga.

...........

tanpa aku sedari. ada junior/senior baca blog ni.

err. aku harap orang yang bukan batch aku bila baca blog ni anggaplah tak kenal aku okaydalam dunia sebenar kalau kau tahu aku siapa.

awkward sangat okay.

kalau ada lah, kalau takda buat dono je la.
............

tak faham kenapa ada orang sibuk nak hentam UAI.

geram betul aku rasa macam nak amik kasut ketuk lutut dorang je.

sekurang-kuranya dia dah jalan kan tugas dia. tak perlu lah pertikaikan hal lain.

banyak orang muda dia dah tarik. engkau? buat orang keliru pasal agama lagi adalah.

itulah bila agama dipolitikkan. aku kurang berkenan betul orang salafi ni.

ergh.

aku tak tahu nak salah kan polis ke tak sebab bantai budak tu. setengah orang anggap kejam. memang kejam pun.

bukan senang nak jadi polis. nak pertahankan keamanan.

ada orang anggap dia pejuang. ada orang anggap dia upahan pembangkang.

orang boleh nilai.


sekian.

2 comments:

Anonymous said...

"tanpa aku sedari. ada junior/senior baca blog ni."

ha ha.

Anonymous said...

http://amenoworld.blogspot.com/2012/01/mahasiswa-vs-polis-kisah-sebenar-yang.html

try bace post link ni.