Monday, January 2, 2012

Chapter 192: Teman wanita.

Assalamualaikum,

susah kan kalau nak berdakwah dekat orang yang berlain jantina.

aku ada girlfriend sorang tu dekat kampung aku (baca: shah alam)

dia dulu free hair. sekarang dah pakai tudung alhamdulillah. dulu macam teruk juga lah. pakai short semua kan. faham je lah kan anak muda zaman sekarang. lebih-lebih lagi dekat kampung shah alam.

dia pakai tudung yang jenis stylo mylo tu. hana tajima. maria elena. dan apa apa je lah.

bagi aku, it's a great start for her lah.

yela kan. takkan nak terus sarung tudung labuh kan dari short pendek dahulu.

ada orang pertikaikan hana tajima ni tak bagus sebab perkenalkan fashion yang bukan muslimah.

alahai, sekurang-kurangnya dia dah jalankan part dia untuk berdakwah. dalam mengerakkan hati orang untuk bertudung.

mula-mula pakai tudung sebab style. lama-lama insyaAllah, dah terbiasa sebab Allah.

siapa kita nak mudah pangkah-pangkah orang?

tapi kalau dari tudung labuh, tetiba nak ber'hanatajima' tu. aku macam tak boleh cakap apa lah. harapnya benda itu tak berlaku.

yang kurang baik ke lebih baik tak mengapa.

yang lebih baik ke kurang baik tu ha. samting rong la tu.

berbalik kepada kawan aku tu.

kadangkala, diri aku ni yang tak terasa kuat ni, macam nak tolong bimbing dia semana yang mampu. tapi tu lah. rasa macam tak kuat sangat.

maklumlah, orang nya bukan biasa-biasa. boleh tahan juga.

Syaitan nak tipu mudah sahaja kan.

tak pun. orang kadangkala, macam ada mainan perasaan juga mengatakan. kang kalau kau tolong kang. dia sangkut dekat kau pulak kang.

*takdela nak tolong sangat pun sebab aku bukannya baik manaa. takda la nak sangkut sangat pun sebab aku bukannya impressive mana. T_T*

itulah dilemma.

dalam jiwa aku berkata, kalau lah ada mana-mana akhawat yang approach dia. mesti bagus kan. akhawat yang jenis masuk dengan semua orang. sempoi habis. stylo2. tapi masih terkawal dan hati dia masih terikat kuat dekat Allah.

tapi setakat ni macam tengok takde orang nak approach dia je. T_T

sedih aku.

..........

aku harap mana-mana pihak yang berkenaan boleh lah cuba berusaha yang mampu untuk mendekati sahabat-sahabat kita yang macam ni.

kasihan aku tengok. dah pakai tudung semua. tapi still, keluar malam tengok wayang dengan kawan-kawan lelaki.

masih terbiasa dengan serpihan dosa dahulu.

memang tak buat apa2 pun. tapi tak manislah kan. lagipun Allah kan larang.

kena ada orang dekati, untuk ubati.

tapi yang aku perasan, manusia ni senang berubah kalau orang lain jantina berdakwah,
dekat dia.

tapi tak tentu juga sebenarnya. Hidayah milik Allah. kan.


oh, esok exam. tolong doakan aku dan semua sahabat menang dalam peperangan esok.

sekian.

No comments: