Saturday, May 26, 2012

Chapter 199 : Mr President.

Assalamualaikum WBT,

Semenjak menjadi presiden ni, ramai orang bertanyakan aku apa perasaan menjadi perasaan apabila jadi presiden.

tiada perkataan yang paling sesuai aku ungkapkan sebab perasaannya bercampur baur.

nak kata seronok, banyak kerja tak settlekan lagi, nak kata tak seronok pulak, tengok ahli PERMAI yang sentiasa riang bila aku jumpa, terubat segala luka dihati.

oh, rupanya ada juga masyarakat yang hargai aku. :')


.............

Setakat ni, aku rasa banyak juga benda juga yang aku dapat pelajari semenjak jadi presiden.

Nak jadi ketua, pemikirannya sentiasa diusahakan kehadapan dalam melihat dan menganalisa semua isu dan perkara yang berlaku dipersekitaran.

Aku akui, aku bukanlah jenis seseorang yang mempunyai pemikiran yang matang dan kritis tapi aku boleh katakan yang sedang  berusah mencapai ke arah tersebut.

aku mula menjinakkan diri aku mendekati bahan-bahan pembacaan yang bermanfaat.

aku mula berani jaharkan kejahilan aku mengenai sesuatu isu dengan bertanya orang, semata-mata ingin mengisi ruang kejahilan itu.

nak ikutkan, ada juga perkara kecil yang aku anggap sepatutnya aku dah tahu lama, tapi aku ambil masa untuk tahu dan belajar sekarang.

segan? sudah tentu ada. tapi masih tidak terlambat juga untuk belajar dalam hidup ini bukan?

.............

Dalam menjadi ketua/pemimpin didalam sesebuah organisasi, 'sentiasa serius' bukanlah kunci terbaik untk mengekalkan masyarakat terus respek kepada kita.

Aku lihat ada benda yang lebih mustahak apabila kita mengharapkan respek daripada masyarakat.

Respek masyarakat, masyarakat akan respek kita.

Raikan mereka, mereka akan raikan kita.

Tidak faham dengan insan yang boleh jadi serius banget bila dapat jawatan. Kawan-kawan pun asik komplen dengan perubahan.

Mungkin, boleh mesra sikit kot dekat orang ramai. Seriously, orang lagi senang nak bagi komitmen dengan kita.

Jangan dekati orang hanya bila kita nak mintak tolong sahaja, dalam waktu-waktu kosong pun, rajin-rajinlah dekati orang lain, atas dasar kawan-kawan.

please don't be so serious k?

............

Kemahiran menulis semakin tumpul.

Ketandusan isi atau pun gaya bahasa mungkin?

ermm.

Untunglah kan balik malaysia.

Sekian.

No comments: