Saturday, July 7, 2012

Chapter 200: Cintan cintun.


Mengagahkan diri menulis sesuatu di dalam blog yang serba usang ini.


Semenjak memegang kedudukan besar di dalam persatuan, aku mula mengambil langkah lebih berhati-hati dalam membuat sebarang kenyataan di alam maya.

Maklumlah, kalau salah faham orang lain, lain pula jadinya.

Sarohah, aku tidak suka keadaan begini yang sedikit mengikat diri ini.

Sekurang-kurangnya mengajar aku bertanggungjawab terhadap apa yang aku katakn.

........

Ramai sangat orang nak kahwin baru baru ini. Bosannya, sedikit sedikit lah dahulu. Orang nak pergi majlis pun kelam kabut.

Sedih juga kawan baik ramai kahwin tapi tak dapat pergi satu pun majlis depa sebab berjuang dekat jordan ni tak balik raya.

Dengan menyimpan hajat untuk hadirkan diri perkahwinan abang kandung awal tahun depan insyaAllah.

..........

Usaha mengepost sebarang perkara berkaitan perkahwinan menampakkan seseorang itu seolah-olah desperate nak kahwin.

Sekali dua mungkin tidak. tetapi kalau dah banyak kali sememangnya itulah realitinya.

Nasihat aku, kalau benarlah nak kahwin, kurang kurang kan lah bicara pasal kahwin.

Statistik peribadi aku mengatakan bahawa orang orang yang bakal kahwin /telahpun kahwin baru baru ni, majoriti daripada mereka, tidak banyak bicaranya tentang soal kahwin sewaktu zaman bujangnya.



last but not least, umur meningkat. ketakwaan terasa berkurang.

ASTGHFRLH.

sekian

No comments: