Monday, March 21, 2011

Chapter 126: CAKNA


Assalamualaikum,

sebenarnya aku dah patut tidur sebab esok aku ada lab mengukir gigi.

tapi memandangkan tiba tiba aku rasa rindu nak menulis dekat blog ni. aku gagahkan diri juga. lebih lebih lagi bila aku baca post lama.

punca aku dah tak seberapa aktif tulis blog ni ialah semenjak aku tahu yang orang aku suka dulu tahu blog ini wujud.

dan dia tahu ini blog aku.

terus aku hilang mood untuk tulis sejujurnya.

takpa. sekarang aku cuba kembalikan mood itu semula.

...............

minggu ni minggu CAKNA. nak ikutkan aku kena tulis dalam bahasa inggeris ataupun bahasa arab sebab nak promote minggu ni. tapi tak pa la. diberikan kelonggaran sebab aku takut mesej tak sampai.

tadi ada forum untuk CAKNA. bukan forum sebenarnya. open talk je pun. tapi sedih sebab ramai yang tak take part. macam biasa. muka junior je ada.

topik hangat. tapi pengetahuan aku sedikit. jadi tak seberapa masuk. tapi banyak jugak point yang aku dapat hasil open talk tadi.

antaranya dia berbunyi macam ni,

orang alim selalu fikir yang orang sekular memisahkan kehidupan dunia dengan kehidupan akhirat.
hakikatnya orang alim sendiri pun memisahkan kehidupan dunia dengan kehidupan akhirat tanpa kita sedari.

tak semua. tetapi sebahagian.

percaya tak?

...............

hajatnya nak tengok Nur Kasih. tapi memikirkan lab esok pagi. terbantut hajat.

nak dapat semangat . kena tengok cerita macam ni kadang kadang.

LOL.

..........

aku sekarang bawa imej baru dengan rambut baru yang ala ala awal ashaari pada mulanya.

tapi last last jadi farid kamil. tapi tak farid kamil sangat pun. cuma macam mat rempit sikit.

aku harap takda la orang nak pertikaikan ke apa sebab aku harap benda yang aku buat ni tak salah dari sisi agama la.

sekali sekala nak bergaya rambut macam ni. apa salahnya. dekat sekolah tak merasa dulu. apatah lagi bila dah bekerja nanti.

.............

cuak la nak exam!

grrrr..


sekian.

wasalam.

No comments: