Saturday, September 24, 2011

Chapter 173: Kebab balad.

Assalamualaikum,

Inilah akibatnya, bertangguh-tangguh puasa 6.

memang payah, kalau nak puasa 6 bila dekat Malaysia. lebih-lebih lagi banyak jemputan open house.

alhamdulillah settle dah 3 hari. tinggal lagi 3 hari. Perit juga puasa last-last minute dalam keadaan berderet ni.

......
hari ini rancang untuk berbuka dalam keadaan sederhana. jadi aku pilih untuk berbuka di balad.

makan kebab balad.

ajak member, tak nak ikut. sibuk ada. ada juga tak suka balad.

tapi takpe. aku steady kan je diri pergi balad sorang2. suka tengok environment nya yang happening.

.......

balad ni sebenarnya mengajar aku erti hidup susah. apabila aku pergi balad, aku tengok orang ramai semua sibuk berniaga.

tak kurang pak cik tua jual pampers tepi jalan.

ada juga yang jual duit iraq. dalam jiwa aku pernah ketawa. perlu ke buat semua benda tu?

tapi aku silap. aku tak sepatutnya ketawa.

pak cik tua tu tak akan jual pampers tepi jalan kalau hidup dia dah senang.

budak kecik tu tak akan jual rokok kalau dia hidup mewah.

mereka lakukan segala-galanya untuk terus sara hidup mereka.

mungkin kita terasa jijik dengan keadaan mereka.

orang jual chewing gum tepi jalan pun kita kata gila. at least, dia jual chewing gum. takde la menganggur kan.

kota balad memang mendidik jiwa aku dalam diam.

budak JUST jangan nak berlagak sangat tak nak pergi balad boleh tak? menyampah ok.

.......

kembali serius.

geram tak dapat download lecture note lama. harapnya, lecture note baru boleh keluar dengan smooth dan konsisten.

insyaAllah.

sekian



1 comment:

Anonymous said...

aku pun baru nak buat puasa enam balik ritu. ha!