Sunday, November 6, 2011

Chapter 180: Tolong jangan keras kepala boleh tak?

Assalamualaikum,

aku kurang selesa dengan sikap sesetengah pihak yang keras kepala.

semakin orang tak selesa, semakin itu dia mula tunjuk belang. aku bukan nak dengki apa.

tapi maklumlah, hormatilah perasaan orang lain. walaupun kalian buat kerja baik pun. tapi jangan lah sampai nak buat iklan pun merata-rata kalau buat program.

kalau nak datang program umum, pakai jaket khusus dia.

tahu lah tak haram. tak berdosa. tapi bukan kah tidak baik kalau kita tidak menjaga sensitiviti orang ramai.

" orang ramai punya sensitiviti kena jaga, ktoang?? "

perlu lah faham. kalian tidak ramai. takda orang boleh halang kalian untuk buat program ke nak tambah ahli ke apa.

cuma, belajar lah untuk hormati polisi orang lain.

tahu tak, kadangkala kalian buat orang lain rasa menyampah lagi dengan kalian ada lah.

aku tak suka cakap panjang sebab aku tahu yang terlibat itu semua kebanyakkan nya sahabat aku sendiri.

aku tak tahu. kenapa bila benda-benda macam ni aku kaku nak cakap depan depa.

aku rasa terkilan sebab punca benda kecil macam ni, kita punya perasaan kadangkala bercambur-baur bila berkawan.

sumpah aku cakap. aku memang sayang kalian, sebagai sahabat-sahabat aku. tapi aku rasa macam tak boleh kalau kita bersahabat rapat atas sebab kita se'pasukan'.

kalau kau buang lencana kau, tak sebut nama gerakan kau, pasti tenang hati aku nak bermuamalat.


..............

kadangkala aku rasa menyesal sangat sebab kenal kewujudan kepelbagaian jemaah.

lebih-lebih lagi bila tahu banyak krisis yang berlaku,

memang susah nak berlapang dada, kalau kita nampak dihadapan mata.

tolong lah.

sekian.

wasalam.

No comments: