Saturday, June 25, 2011

Chapter 162: Weird.

Assalamualaikum,

mungkin aku mudah terasa. orang nak bergurau. aku teranggap benda tu serius.

berlapang dada. depa bergurau.


fine with that.

.................

excited semalam nak tengok senior ada majlis konvo dekat universiti. first time nak tengok, jadi nak tak nak memang kena pergi juga.

naik teksi bersama 2 orang teman yang lain padahal dah ada bas cuma takut tertinggal katanya gate tutup pukul 5.

sebelum tu aku persiapkan diri. capai kemeja kuning. seluar jeans. kasut kebiasaan.

member sorang datang pakai simple je. tapi aku pun rasa aku simple juga. cuma nampak macam smart sikit bila orang lain yang tak pernah tengok aku pakai camtu.

selalu je aku pergi jamiah pakai macam tu.

...............

orang pergi konvo sepatutnya kena la pakai yang kemas sikit. at least pakai kasut orang kata.

ini tidak. pakai selipar . baju apa tah.

bukan aku suruh pakai brnded. tapi bila dah besar ni kena lah belajar belajar jaga image.


kalau dekat malaysia, tahu dress up.

tahu la 'bukan nya nak tunjuk siapa pun' dekat jordan ni.

tapi orang arab tu manusia juga. depa pun memerhati. lecturers, doctors juga memerhati.

apakah selekeh bebenar orang malaysia ni.

maaf lah kalau macam kasar. tapi kita perlu sedar yang melalui imej, kita sebenarnya dah mencerminkan sikap kita.

faham je kalau kadangkala kita nak zuhud. simple. tapi dalam waktu yang sama, kena tengok pada masanya.

............

biar papa asal bergaya.

bergaya tak bermakna perlu berjenama.

kekemasan tu penting.

sekian.

No comments: