Wednesday, September 8, 2010

Chapter 106: Industri Perfileman negara kita yang pelik.

Assalamualaikum,

aku balik malaysia, aku masih pelik dengan satu fenomena.

fenomena industri perfileman negara kita.

............


hari tu aku tengok wayang sekali. lepas tu masa nak masuk ke panggung tu of kos la aku lalu laluan yang ada banyak banyak iklan tu.

macam macam iklan yang jumpa.

negara kita ni banyak filem. tapi filem entah pape je. semua filem nak komedi je memanjang.

kalau komedi tu boleh terima. ni komedi macam bodoh bodoh juga la. bukan apa. macam takda manfaat kadang kadang aku tengok.

macam kurang berkembang minda bila tengok.

maaf lah aku katakan. tapi seriusly, negara kita duk kecoh nak majukan industri perfileman. namun, masih lagi duk amalkan buat filem entah pape macam tu.

bila lah nak buat cerita serius serius.

tak cerita komedi. cerita hantu. tak cerita hantu. cerita cinta. tak cerita cinta. cerita kahwin banyak,

watdehek?

bila lagi orang kita nak buat cerita macam 'Kingdom of Heaven'.

dR. Rozmey dah ada (?)

............

aku pernah terfikir nak jadi direktor movie juga.


wallahu'alam.

sekian.

No comments: