Friday, May 27, 2011

Chapter 152: Luar kotak pemikiran.


Assalamualaikum,


dekat sekolah dulu. cikgu selalu ajar. pesan, selalu fikir out of the box.semenjak cikgu selalu pesan dahulu, aku selalu berusaha fikir out of the box dalam sesuatu perkara.

kalau boleh aku tak nak sesuatu benda tu dengan orang lain. sebab aku nak buktikan benda tu out of the box.

antara orang yang aku rasa berfikiran out of the box ialah dr mahathir.

kalau nak ikutkan, kotak pemikiran Dr M memang tak macam kotak pemikiran orang kita.

luar daripada kotak.

..............

zaman sekarang ni, ramai sangat orang nak cuba berfikiran di luar kotak.

bagus lah tu. termasuk orang disekeliling aku.

namun, aku dapati, kadangkala benda macam ni mengundang masalah. sebab sometimes, benda yang simple pun boleh selesai dengan mudah. tetapi jadi complicated sebab orang tu nak buat satu solusi yang 'out of the box'.

tak faham.

tak salah nak berfikiran out of the box, tapi jangan la sampai terlalu jauh sangat daripada kotak.


pelik tau. pelik.


harap faham.

sekian.

No comments: