Monday, May 30, 2011

Chapter 154: kawan saudi.



Assalamualaikum,

lepas solat magrib, ingat nak bersegera balik rumah untuk study cario.

tiba tiba, seorang brader arab tu sapa aku dekat sebelah.

aku dah lah tak pakai spec masa tu. cuak bebenau tetiba dia tanya aku exam head and neck.

aku amik spec. lihat, fikir dan cuba ingat. Lorhh. mamat lab dental anat aku rupanya.

dekat lab memanjang berjubah. tapi hari ini jumpa dia dengan pakai baju biasa. lain sungguh rupanya.

............

tak kenal nama. baru taaruf tadi. dah lama tak taaruf menaaruf ni. betul lah cakap orang. bila naik tahun, makin lama, makin payah nak bertaaruf dengan orang arab ni. rasa macam malas.

tak faham kenapa.

nama dia abdi illah. abdillah lah senang cerita. dia tak ambil head n neck. dia cuma amik cario dengan subjek dr ashraf sahaja. katanya, dia repeat tahun.

selepas selesai taaruf, baru aku tahu yang dia dah kahwin.

omg dalam hati aku terdetik. ya Allah. muka muda bebenau. dah kahwin rupanya. umur nya dah tua katanya. tapi baru 24. anak seorang. nama ayoub umur setahun. zaujah dia belajar dekat yarmouk umur 20. sebaya aku.

wow.

dia kata common dekat saudi kahwin umur macam dia.

dia sarankan untuk aku kahwin. tapi aku kata aku takde duit.

padahal jiwa tak sedia lagi.

...........

rasa nak belajar bahasa arab cuti panjang ni supaya boleh beramah mesra dengan orang arab.

boleh dengar khutbah sefahamnya.

yareeitt.

insyaAllah.

sekian.

No comments: