Wednesday, April 13, 2011

Chapter 132: masa berlari.


Assalamualaikum,

aku dapat rasakan perbezaan pembelajaran aku antara dulu dengan sekarang.

dahulu aku belajar semata mata nak exam. kadang kadang tak faham. aku cuba untuk serap dalam kepala otak.

sekarang aku belajar semata mata nak exam juga. tapi aku cuba untuk faham semuanya apa yang aku baca. aku baru sedar. yang kalau aku faham, aku lagi senang nak menghafal.

.............

hari semakin cepat berlalu. esok dah khamis dah. cepat gila masa berlalu. kalau tak dimanfaatkan setiap saat. terasa sia sia sangat.

iman semakin tumpul.

T_T

.........

bahasa arab semakin berkarat. aku belajar satu perkataan. aku tiba tiba terfikir untuk tahu apa itu "tembak' dalam bahasa arab.

bukan tembak pistol. tapi tembak masa exam.

kawan aku ajar aku dia kata tembak ialah. SYAIR. aku tatau nak eja macam mana dalam bahasa arab. tapi kalau nak cakap ' aku main tembak je exam tadi'

boleh cakap. ' ana syairtu bil imtihan gobal syuway'

style kan?


............

memang susah betul nak jadi mukmin sejati ni. cakap lebar lebur boleh la.

kena uji sikit tahu terkincit.


sob sob sob.

sekian,

1 comment:

zulaikha said...

noun bg that word is tashyeer

for example, u can say like this if someone asks you, kef el emte7an?

'kollo tashyeeer'

wallahua3lam, sekadar berkongsi ilmu :)