Sunday, April 17, 2011

Chapter 134: Head and Neck.


Assalamualaikum,

hari ni aku cuba berlagak cool sebab nak exam head and neck anatomy. kalau tak cool, nanti aku kelam kabut. cemas. hilang konfiden. susah nak jawab masa periksa.

. subuh dekat rumah dengan member. lepas tu tidur balik. bangun lewat. geram sangat sebab tak tahu apa yang aku penatkan. tekad nak pergi jamiah juga sebab nak cover kan balik apa yang perlu aku cover untuk kali terakhir. tinggal 3 chapter saja lagi.

lebih perit lagi, tidur lama punya pasal. mimpi sikit bukan main banyak lagi. 3 perkara aku ingat.

first, aku mimpi akak aku kahwin. excited aku dapat abang ipar.

kedua, aku mimpi irbid jadi tak selamat. banyak rusuhan. takut seh. dekat syari jamiah polis selamba je pegang pistol nak tembak orang. itu apa yang aku nampak.

ketiga, aku nampak ada orang nak pecah rumah akhawat arab belakang rumah aku.

aku masih kurang jelas disebalik signifikannya kesemua mimpi mimpi tersebut.

............

nasib baik exam tak susah sangat. sungguh aku cakap. dr aku sangat sangat lah baik bagi soalan direct. sebiji sebiji beliau copy paste dalam slides.

alhamdulillah. aku dapat jawab. konfiden sikit. tapi aku cuba kawal supaya tak overkonfiden.

walaupun budak budak arab ni selalu ja kurang ajar dengan dr. dr masih baik hati untuk tidak bagi depa semua soalan killer.

terima kasih dr.

........

balik daripada exam aja. member ajak singgah arabella. katanya nak shopping pakaian. almaklum, summer la katakan. walaupun splash aja.

akhirnya aku beli satu kemeja hitam. setelah lama tak bershopping. tekadnya nak nampak lebih matang dengan kemeja. lol.

lepas beli kemeja. aku terpandang kasut onitsuka aku yang usang ni. sejak semalam, aku kepingin nak pergi balad. nak pergi usha kasut. aku tak dapat lepaskan waktu keemasan ni. nak tak nak. aku kena pergi jugak balad. kesian kasut hitam n kasut onitsuka yang telah aku lenjan sepanjang semester ni.

teringin pula rasa nak kasut baru sejak balik dari UK tempoh hari.

aku pergi balad. jalan punya jalan. sangat lah lama tak pergi bundle. rasa heaven je dengan suasananya. bermacam rupa manusia ada. seperti biasa lah. walaupun agak huru hara. jujur aku kata. aku dah immun.

badan start berpeluh. buat pertama kalinya berpeluh tanpa bersukan setelah sekian lama. mula mula rasa macam hampa fikir tak jumpa kasut.

dipendekkan cerita, Allah permudahkan urusan aku. Allah ketemukan aku dengan kasut fred perry.

wahhh. lega hati. harga 5 jd. not bad la. walaupun ada kotoran sedikit. aku tetap berpuas hati sebab dapat beli kasut branded yang murah.


masa balik. singgah kebab macam biasa. konfiden ja makan. sedap sangat sangat. gua rasa nak bawak bini gua nanti makan situ suatu hari nanti insyaAllah.

tiba tiba , tiba seorang makcik dengan anak comel datang minta sedekah.

atas meja aku standby duit aku beli air botol tadi. dengan rasa kesiannya, aku hulurkan makcik tu baki duit aku beli air tadi.

sedih. jiwa aku merintih. kesian makcik ni. kesian lagi anak kecil tu. comel pulak tu. muka innocent nya lagi.

fikir nak belanja kebab sedinar. tiba dia dah jalan.

next time insyaAllah. kalau ada rezeki.

............

aku nak pergi papa john ni.

selamat selamat


sekian.






No comments: