Wednesday, April 7, 2010

Chapter 27: Orang sembahyang macam tak sembahyang.

Assalamualaikum,

kadang kadang manusia ni terfkir yang solat fardhu lima kali sehari ditunaikan itu cukup bagi mereka.

kalau tengok gaya hidup luar sembahyang, kadang kadang macam orang tak sembahyang pun ada.

tapi tu la pasal.

kadang kadang manusia ni terfikir yang solat fardhu lima kali sehari tu cukup dah tugas dia sebagai hamba.

yang lain lain tu suka hati la dia nak buat apa.

pakai seksi ke, tengok blue ke, mencarut ke, mengata orang ke, ponteng kelas ke,etc.

yang sedih lagi, orang yang tak sembahyang kata, diorang lagi baik daripada orang yang sembahyang. buat apa dorang nak sembahyang?

aku pun manusia. aku lalui semua benda ni. aku terfikir kejap.

solat tu bukan mencegah seseorang tu dari melakukan kemungkaranke?

atau aku sembahyang tak betul lagi ni.

astaghfirullah.



sekian.

2 comments:

MIRAUTTIKA said...

WMN,nice post !

zul_akhyar said...

terasa gk..huhu..thanx ats tazkirah..