Thursday, June 17, 2010

Chapter 66: 4 tahun ja lagi tinggal.

Assalamualaikum,

tadi tengok seronok. senior senior yang dah habis study. dah boleh kerja lepas ni.

serious aku jeles bila tengok dorang macam tu. sekejap ja masa berlalu bila aku tanya dorang.

orang kata ayat cliche.

...............

aku baru first year. nak masuk 3rd semester. sekejap ja masa berlalu. sekarang aku ada saki baki dalam 4 tahun lebih untuk habis kan pengajian aku dekat sini.

serius aku tak sabar nak tamatkan semua ini. dalam kepala hotak aku, dah terfikir dah nak kerja. walhal, result exam baru baru ni pun belum keluar.

dalam masa 4 tahun yang mendatang ni. macam macam boleh berlaku. banyak benda yang boleh aku amik. banyak benda yang boleh aku buang.

aku rasa tak ingin sia siakan hidup aku dekat sini. belajar dekat bumi barakah ni tak macam belajar dekat tempat lain. bukan aku nak kata tempat aku belajar ni terbaik. tapi aku tahu walaupun tempat aku belajar ni tak semantap UK US mahupun Germany. aku yakin, pasti ada benda yang terlalu istimewa dekat tempat ni yang aku akan dapat satu hari nanti. dan tak semua dentist dekat tempat lain dapat dekat tempat dorang belajar.

aku orang Islam. aku bakal jadi dentist. aku harap aku dapat jadi dentist yang seimbang dunia akhirat. sambil pasang braces untuk orang. aku dapat sebarkan hidayah Allah.

aku bukan nak poyo poyo bajet islamik .tapi aku serius. Aku rasa aku ada tanggungjawab dekat Allah yang aku selalu abaikan tanpa aku sedari.

aku harap Allah dapat bagi aku masa lagi untuk berubah.

...............

semakin hari, umur semakin meningkat.

kematangan perlu dibina hari demi hari.

bukan sebab usia yang naik meningkat.

tapi sebab ajal yang dah nak dekat.


sekian.





No comments: