Sunday, June 20, 2010

Chapter 69: bercerita sambil buat sound effek.

Assalamualaikum,

aku sedar yang kadang kadang kalau orang bercerita. bercerita bersungguh sungguh. secara tidak langsung, dia akan memberi sound effek yang tersendiri. kalau tak percaya. kau suruh la sesiapa bercerita. yang panjang panjang la. kalau pendek tak sempat nak dengar bunyi sound effek tu.

...............

aku pun kadang kadang terlepas juga.

padahal kita sedar, bunyi yang kita buat tu. tak la begitu sama dengan bunyik ketika benda tu berlaku. macam bunyi benda jatuh 'bedebuk'. bunyi masuk dalam air 'plup'. bunyi benda bergerak dalam keadaan laju'zufff'. dan macam macam lagi.

aku yakin ini tak lain tak bukan nak sedapkan lagi jalan cerita. kalau takda bunyik macam tak feel lah bercerita.

tapi kalau semua benda nak ada sound effek susah jugak.

bukan?

................

aku suka bergurau gurau dengan kawan aku pasal benda ni. nak nak dia tengah semangat bercerita.

nampak macam annoying. tapi sekali sekala nak bergurau senda takkan tak boleh bukan?


sekian.

No comments: