Tuesday, July 13, 2010

Chapter 79: serabut juga hari ini.

Assalamualaikum,

hari ini aku telah menjadi diri aku kurang pandai sangat sangat kena membuat perkara yang sia sia. watdefish.
sumpah aku geram dengan diri aku ni. watdefish.

haw kut dis hepen tu mi? i met mai mistek . gat no wer to ran. wen lait gozon is laik feding ewey.

keliru.bingung.rungsing.

mencarut memang tak pernah mejadi solusi terbaik.

............

Hari ni cuaca serius panas. macm dekat malaysia. kata kawan aku yang baru balik dari malaysia.

tapi sini takde hujan. dugaan gila.

pergi lecture buat muka selamba dengan kepala botak, baju hitam. seluar skinny. kasut onitsuka. bertemankan beg jansport di belakang badan.

spek hitam tak bawak. sebab malas nak take care.

...........

Masuk kelas ITD. intro to dentstry. masuk sains hall 2 melalui pintu belakang.

orang serius ramai. awek arab bersepah sepah. lelaki arab macam sdikit. aku cari lokasi biasa tempat jejaka melayu selalu duduk.

kelas hari ni pasal preventive dentistry. serius boring dan macam tak best. hari tu belajar history of dentistry lagi best sebab benda tu macam tak pernah tahu. yang hari ni punya chapter macam tak da benda sangat yang ingin dicakapkan oleh duktur melainkan hanya mengisi silibus yang ditetapkan. keluar kelas pun awal.bersyukur. sebab dapat isi perut yang kosong sejak pagi dengan masa lapang yang ada.

masuk kelas natural resources hari ni tak mengantuk selepas membeli nescafe di kafeteria yang bekalkan dengan subsidi. jadi murah ja nesface tu kalau nak dibandingkan dengan kedai dekat luar universiti.

kelas natural resources hari ni macam seronok sebab tak mengantuk macam selalu. banyak deskripsi doktor bagi. tapi aku tertarik dengan satu point dimana dia cakap.

Jordan dulu ada banyak ladang bijiran. lepas tu tiba tiba. US offer untuk bekalkan bijiran percuma untuk rakyat jordan. jadi kerajaan jordan pun terima sahaja. ladang bijiran yang ada milik rakyat tempatan mula terabai setelah kerajaan sibuk dengan bijiran percuma US tu. lama lama rakyat tempatan yang usahakan ladang bijiran tu give up. mereka jualkan ldang mereka dekat pmilik syarikat pembangunan yang nak buat bangunan dekat ladang diorang. sebab dah takda duit sangat. jadi mereka jualkan sahaja. nak tak nak. tak lama selepas itu. US tiba tiba berhentikan bekalan bijiran untuk negara jordan. negara jordan macam kelam kabut. sebab source tempatan mula dah tutup akibat pembangunan yang telah dijalankan.akhirnya kerajaan jordan terpaksa import bijiran dari luar dengan bayaran yang lebih mahal berbanding bijiran tempatan dahulu.

aku fkir dalam kepala otak aku masa tu. sumpah amerika jahat gila buat plan kotor macam ni. jordan oh jordan. harap harap malaysia tak macam ni. takut plak dengar malaysia nak brankup 2019. watdefish. mungkin terpaksa aku kerja luar negara nanti nak sara keluarga. mungkin.

.........

masuk kelas biochemistry macam biasa lepas tamat NR.lambat sikit masuk sebab tunggu bas gonggok menghantar. hangin juga sedkit harian macam ini.

hari ni masuk chapter 6. pasal enzyme. walaupun dah belajar banyak kali masa sekolah dulu. tapi aku percaya kali ni serius lagi spesifik.

doktor Biochem aku sangat comel dengan spek besar dia. walaupun dia cakap macam slow, nasib baik aku tak mengantuk. aku tetap enjoy kelas dia.

aku baru tahu yang ada dua jenis konsep enzyme. sebelum ni belajar satu ja. iaitu lock -and-key model. tapi hari ni baru tahu yang ada induced-fit model.

banyak tak cover sebab banyak buang masa. padahal exam sabtu ni. sumpah serabut kepala otak.

aku ponteng perjumpaan petang ni dengan bagi alasan ada kerja. sebab kepala tengah macam tak sberapa betul.

omg.

...........

aku tiba tiba tefikir bila aku boleh kahwin dalam tarikh paling dekat selepas grad amik bachelor degree of dental surgery.

lagi empat tahun lagi nak grad. insyaAllah,

taknak lebih.taknak kurang. nak cukup cukup ja. amin.

sekian.


No comments: