Monday, July 26, 2010

Chapter 90: kena lempang.

Assalamualaikum,

kau pernah rasa kena lempang tak? aku pernah kena. dengan parents penah juga sebab melawan kata. aku tak salahkan mereka. sebab aku memang dah kurang ajar sangat masa tu. memang padan muka pun kena lempang. lempang macam kuat sangat. sepak la. lembut sikit bunyi nya.

tapi aku baru baru ni aku di'lempang' oleh Allah dengan result aku yang agak menyedihkan. Aku tak boleh nak cakap apa dah. nak sedih tak guna juga. tapi memang salah aku juga la. result Natural Resources bersama Introduction to Dentistry aku begitu lah teruk sekali. tak perlu tanya. kalau kau rasa kau paling teruk, result aku lagi teruk daripada tu.

mungkin ini lah balasan dosa dosa yang aku buat kebelakangan ni.

macam kecewa juga memula. semua dapat skor tetinggi. aku ja markah rendah. masa buat exam tak rasa susah mana. boleh la. tapi last last dapat markah rendah.

aku tau. takda kuasa lain yang dapat ubah takdir ni melainkan Allah.

ini yang terbaik untuk aku. aku disepak untuk bangkit. sedar diri. membetulkan semula niat pembelajaran aku.

astaghfirullah.

................

kebelakangan ini, budak budak sibuk nak tukar tarikh tiket flight. mana taknya. jamiah aku sikit bukan main kedekut lagi bagi cuti.

bagi cuti dalam 3 minggu ja.

budak budak dah beli tiket awal awal untuk 4 minggu. tapi tiba tiba ja pihak universiti takda keja tuka jadual percutian pelajar.

geram tu geram la juga. tapi nak buat macam mana. sudah muktamad nampaknya.

budak budak ramai nak tuka tiket flight untuk balik awal sedikit sebab taknak miss class. kebanyakan nya akhawat aja lah nak tuka. syabab macam malas sedikit. salah satu sebabnya syabab tak nak tuka ialah. mereka taknak mengalami kerugian yang teramat sangat masa nak refund tiket. akhawat tak kisah ja pun bab bab menyalurkan duit masing masing untuk hal macam ni. cuma syabab ja keberatan sikit. aku tak terkecuali.

syabab lagi sanggup ponteng kelas 2 minggu daripada rugi 200 300 JD untuk refund tiket dan purchase airline lain.

aku bengang gila satu benda. aku rasa memang tak guna la kalau beli tiket thru agent. atau thru orang mana mana. baik beli sendiri ja. buat susah orang ja bila hal hal camni berlaku.

harap harap junior tak buat kesilapan yang sama.

...............

dalam bas tadi aku baru tahu yang hari ini ialah nisfu syaaban.

buku amalan yang lama akan dibawak naik atas ke lauh mahfuz dan akan digantikan buku amalan yang baru untuk semua umat mukminin.

kiranya, aku dah ada buku amalan yang baru.
kiranya, rugi la juga kalau aku conteng buku baru ni dengan amalan amalan jahil aku ni ya.

harap harap dijauhkan daripada semua malapetaka.

sekian

1 comment:

Anonymous said...

Lempang aku berbekas sampai hari ni,result SPM jadi bahana.isk3

Tak tau pulak,buku amalan kita naik masa nisfu syaaban,trimass share!

*sakit kena lempang dari Allah tak hilang lagi,agaknya teruk betul kurang ajar aku dengan Allah masa tu*